[Sticky] Flex-6400(M) en Flex-660(M) FAQ  

RSS

(@admin)
Actief lid Admin
Lid geworden:3 jaar  geleden
3 juli 2017 12:19  

Veelgestelde vragen en de antwoorden daar op.

Wanneer worden de nieuwe modellen verwacht?
De fLEX-6400M en de FLEX-6600M worden verwacht in augustus/september, de FLEX-6400 en de FLEX-6600 in oktober/november.

Wat is het verschil tussen de modellen met en zonder de M als achtervoeging?
De /M zijn voorzien van een eigen front met computer, ze hebben dus geen extra PC of andere console nodig, ze kunnen echter wel bediend worden met een Maestro, iPhone, iPad, notebook, of PC. De modellen zonder /M hebben altijd een console nodig om te bedienen.

Heb ik nog een PC nodig als ik een Maestro ga gebruiken?
Nee

Is het nodig om een Internet verbinding te hebben om met de radio te kunnen werken?
Nee, maar om de radio te kunnen upgraden en updaten is een Internetverbinding wel nodig. Dat geld took als u de radio remote wilt gebruiken met behulp van SmartLink.

Welke versie SmartSDR wordt bij de FLEX-6400 en 6600 geleverd?
Alle nieuwe leveringen worden uitgeleverd met V2, dat geldt ook voor de FLEX-6500 en FLEX-6700

Als ik een nieuwe FLEX koop, kan ik V2 dan ook op mijn eerder gekochte FLEX gebruiken?
Nee, de software hoort bij de radio en kan dus niet gebruikt worden met een andere radio. Dit betekent du sook data ls u uw radio verkoopt dat de softwarelicentie mee wordt verkocht.

Is de koeling van de nieuwe sets hetzelfde als dat van de eerdere?
Nee, de nieuwe FLEX-6400 en FLEX-6600 hebben een groter koellichaam. De thermische massa hiervan is 50% groter. Tevens is de ventilator vervangen door een 140 mm PC-ventilator. Het resultaat is dat de sets veel stiller zijn geworden.

Kunnen de FLEX-6400M en de FLEX-6600M onder een hoek worden geplaatst?
Ja, de “M”modellen zijn voorzien van pootjes die er voor zorgen dat de set onder een hoek van 10 graden kan worden geplaatst.

Kunnen de nieuwe modellen in een rek worden gemonteerd?
Dat is wel de bedoeling, er zijn echter nog geen prijzen en leveringstijden bekend.

Moet ik een software abonnement afsluiten?
Nee, het is uw keuze of u gaat upgraden naar een hogere versie bijvoorbeeld van 3.9 naar 4.0 etc. U kunt ook een versie overslaan.

Waarom is de productie van de FLEX-6300 en de FLEX-6500 gestopt?
FlexRadio Systems heeft de mogelijkheid om de productiekosten van een FLEX-6400 en FLEX-6600 aanmerkelijk te verlagen. Ze gaan er van uit dat de vraag naar een FLEX-6300 en FLEX-6500 daardoor zal verminderen. Als u de eigenaar van een FLEX-6300 of FLEX-6500 bent hoeft u zich geen zorgen te maken, beide radio’s blijven deel uitmaken van de FLEX-6000 productlijn en zullen ook in de toekomst volledig worden ondersteund met nieuwe software releases. SmartSDR is immers de radio.

Wordt er een microfoon bij de nieuwe radio’s meegeleverd?
Ja, alle nieuwe radio’s worden geleverd inclusief een electret handmicrofoon.

Welke microfoonaansluitingen hebben de de nieuwe radio's?
Alle nieuwe radio's hebben een 3,5 mm TRS (1/8 inch) pseudo balans ingang. We zullen zorgen voor adapters. De FLEX-6600 en 6600M hebben daarnaast ook nog een extra 6 mm (1/4") balans ingang. De ingangen zijn bedoeld voor dynamische microfoons.

Blijft de FLEX-6700 leverbaar
Ja, dat is immers het vlaggenschip van de FLEX-6000 serie. 

Maestro

Waardoor is de levering van de Maestro vertraagd en is het nu opgelost?
Helaas bleek kort na de eerste productierun dat een belangrijke leverancier een communicatieprotocol had veranderd. Hierdoor moest het board worden aangepast. Nadat dit was gedaan bleek dat de leverancier zijn eigen protocol niet juist had gespecificeerd. Pas na een ellenlange discussie en een demonstratie van de fout werd de leverancier pas op 15 mei 2017 overtuigd van zijn fout en bereid om het te corrigeren. Nadat de leverancier eindelijk overstag is gegaan en de fout heeft hersteld konden wij weer beginnen met de productie.

Wanneer zal de Maestro weer normaal kunnen worden geleverd?
Op dit moment wordt er getest, de verwachting is dat in augustus de levering kan worden hervat.

Zullen de huidige Maestro’s ook werken met de nieuwe radio’s?
Ja

SmartSDR V2

Wanneer zal V2.0 worden geleverd?
Dat kan elk moment gebeuren

Wat kunnen we verwachten in deze eerste versie?
De eerste versie zal voorzien zijn van SmartLink, de geïntegreerde mogelijkheid om remote te kunnen werken via het Internet. Ook zal er een nieuwe pop out window worden geïntroduceerd.

Ik heb net een nieuwe radio gekocht, moet ik nu betalen voor V2.*?
Alle FlexRadio’s die zijn gekocht op of na 18 mei 2017 hebben een V2* licentie.

Moet ik upgraden?
Nee, dat is uw beslissing. Het onze taak om nieuwe versies zo interessant te maken dat u besluit om het aan te schaffen

Blijft mijn radio werken zonder dat ik ga upgraden?
Ja, net zoals het nu werkt.

Als ik kies om niet te upgraden hoe gaat het dan met het onderhoud van de huidige versie?
We zullen SmartSDR V1.* blijven onderhouden om bugs te repareren en wijzigingen van banden aan te passen.

Waar wordt de SmartSDR licentie geïnstalleerd?
Wanneer u de SmartSDR 2.* client software gebruikt zal SmartSDR de FLEX-6000 onderzoeken of er een geldige 2.* licentie is geïnstalleerd. Als dat niet het geval is zult u uw FLEX-6000 eerst moeten upgraden alvorens u de client software kunt gebruiken. Nadat u de nieuwe software (firmware) in de FLEX-6000 hebt geïnstalleerd kunt u ook de V2.* client gebruiken.

Ik heb meerdere FLEX-6000 radio’s, moet ik nu voor elke radio en nieuwe licentie kopen?
Ja, SmartSDR is gekoppeld aan een specifiek serienummer van de radio.

Krijg ik ook korting als ik meerdere licenties koop?
Nee

Hoe moet ik mijn netwerk inrichten om SmartLink te kunnen gebruiken?
Bij de meeste thuisnetwerken hoeft er niets te worden veranderd. Als uw router UPnP heeft ingeschakeld hoeft er niets te worden aangepast. Indien dit niet het geval is het nodig om één (1) TCP poort en één (1) UDP poort te “forwarden”. Meer details kunt u vinden in de Software Users Guide. Als u hebt geupgrade van V1.* naar V2.* moet u in het geval van problemen contact opnemen met de helpdesk van FlexRadio in de US, niet met ParmaCom.  ParmaCom verleent wel hulp indien de software is geleverd bij een nieuwe radio.

Is SmartLink veilig?
Ja. Er wordt gecommuniceerd met gebruikmaking van SSL/TLS encryptie.

Is de zend/ontvangst audio gecodeerd?
Nee

Kunnen anderen mijn FLEX-6000 via SmartLink gebruiken zonder hun radio te upgraden?
Ja, alleen de radio die aangesproken wordt via SmartLink moet voorzien van SmartSDR V2.* firmware.

Bewerkt:8 maanden  geleden

ReageerCitaat

Bezig